ایزو روش اجرايي مميزي داخلي


روش اجرايي مميزي داخلي
        
برنامه مميزي
سازمان بايد در فواصل زماني از قبل تعيين شده  مطابق برنامه مميزي داخلي  نسبت به برگزاري مميزي هاي داخلي اقدام نمايد تا مشخص شود که آيا سيستم مديريت کيفيت با ترتيبات طرح ريزي شده نيازمنديهاي اين استاندارد بين المللي و نيازمنديهاي نظام مديريت کيفيت که توسط اين سازمان ايجاد شده مطابقت کند و به طور موثر اجرا ونگهداري شود.
برنامه مميزي با توجه به وضعيت و اهميت فرآيندها و حوزه هاي مورد مميزي و همچنين نتايج مميزي هاي قبلي تنظيم شود.

اعلام مميزي
يک ماه قبل از انجام مميزي طي يک اطلاعيه که به دست نماينده مديريت مي رسد که در آن تاريخ  مميزي ، مميزين و موارد مميزي مشخص شده و نماينده مديريت موظف است که اين اطلاعيه را به طور کامل به مديران واحدها ابلاغ نمايد.

شرايط انتخاب مميزين:
هيچ مميزي اجازه مميزي واحد خود را ندارد. واجد شرايط بودن مميزين داخلي توسط مدير تضمين کيفيت و بر اساس سوابق آموزشي مرتبط انجام مي شود. در صورت نياز سازمان از مميزين برون سازماني براي مميزي داخلي بخشهاي مختلف استفاده مي کند که اين مميزين بايد داراي گواهي تعيين صلاحيت از سوي يکي از سازمانهاي وابسته به شرکت گواهي دهنده باشد.

انجام مميزي:
در تاريخ مشخص شده ابندا جلسه افتتاحيه که طي آن نماينده مديريت و مميز اصلي سخنراني کرده و اهداف خودرا از اين مميزي بيان مي کند و سپس مميزين در واحدهاي معين طي برنامه مشخص کار خودرا آغاز مينمايند.چک ليستهاي مميزي توسط خود مميزين تهيه و سوالات انتخاب شده بايد در بر گيرنده ي الزامات استاندارد و الزامات مندرج در روشهاي تدوين شده سازمان باشد.

در پايان
جلسه اختتاميه اي برگزار شده و نماينده مديريت و مميزين عدم انطباقهاي مشاهده شده را مطرح کرده و اين عدم انطباقها در فرم شناسايي و پيگيري عدم انطباق به تاييد مدير ارشد واحد مميزي شونده مي رسد.
اقدامات پيگيري شامل اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه و برنامه زماني انجام فعاليت ها مطابق با روشهاي اجرايي خاص صورت مي گيرد.

نماينده مديريت گزارش خلاصه اي از مشاهدات و وضعيت سيستم مديريت کيفيت را اعلام نموده و تمام موارد مطرح شده در صورت جلسه ثبت و نگهداري مي شود.و توسط کليه اعضاي حاضر امضا و تاييد مي گردد.در نهايت مدير ارشد آن را تاييدکرده و صورت جلسه مذکور در زونکن تضمين کيفيت نگهداري مي گردد.
مدير ارشد سازمان بايد از رفع به موقع عدم انطباقهاي کشف شده و علل آنها اطمينان حاصل نمايد و نتايج اقدامات انجام شده به صورت گزارش کامل به تاييد مدير ارشد رسيده و بعد از تاييد و ممهور شدن به مهر سبز تاييد شد در زونکن تضمين کيفيت نگهداري مي گردد
واژه های مرتبط: ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو



ثبت نظر شما

نام :

ایمیل :

نظر :



  • ایزو کارت چیست ؟
    با مزایای ایزو کارت آشنا شوید
  • ایزو چیست ؟
    سازمان جهانی استاندارد سازی
  • ایزو 9001
    استاندارد جهانی مدیریت کیفیت
  • ممیزی ایزو
    راهنمای نحوه ممیزی
  • شرکت گواهی دهنده ایزو
    معایب سیستم های سنتی اخذ ایزو
  • استاندارد محیط زیست
    ایزو 14001 : استاندارد جهانی محیط زیست
  • ممیزی ایزو
    روش اجرايي مميزي داخلي ایزو , استاندارد ایزو , پیاده سازی ایزو , روش اجرایی ایزو,
  • مستندات ایزو
    راهنمايي هاي براي تهيه مستندات سيستم مديريت كيفيت ایزو , گواهینامه ایزو , دستورالعمل ایزو , ایزو18001,
  • نظامنامه ایزو
    نظامنامه کيفيت ایزو , ایزو 9001, دانلود ایزو , پیاده سازی ایزو,
  • اخذ گواهینامه ایزو
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو
  • ایزو چیست؟
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو

آخرین مقالات


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا