تشريح عناصر EFQM وINQA


سرآمدي سازماني، ضرورتي ملي

از ديدگاه کلان، سازمان‌ها بعنوان واحدهاي اقتصادي کسب و کار عملاً در جهت توليد ثروت و ارزش آفريني براي جامعه محل فعاليت خود عمل مي‌کنند و در اين راستا با توليد ثروت و اشتغالزايي، زمينه‌هاي رشد و توسعه و رفاه اقتصادي آنرا فراهم مي‌آورند.
در اين ميان، به زعم ما سازمان‌ها با محيط پيرامون خود داراي تعاملي دوسويه و اثرگذارند. تعاملي که چنانچه داراي برآيند مثبت باشد زنجيره ارزش آفريني را کامل و تسريع نموده و در غير اينصورت موجبات تهديد و حتي کاهش و حذف آنرا فراهم مي‌آورند.
ما، در گروه صنعتي گلرنگ و شرکت *** براين باوريم که سرآمدي سازماني يعني کسب رضايت مشتري و سودآوري، با هدف حفظ بقاء سازمان و تأمين منافع ملي.
لذا تمايل داريم، از طريق مشارکت در هم‌انديشي و همفکري واحدهاي اقتصادي براي شناسايي و ارايه راه‌حل‌هاي علمي و کاربردي مشکلات و مسايل فراروي بنگاههاي کسب و کار ايراني، بيش از گذشته هم‌گام شويم. در اين ارتباط، ما به ضرورت اتکاء به نگاه ايراني، مسايل ايراني و مسايل ايراني، نگاه ايراني رسيده‌ايم و براين باوريم که راه‌حل بسياري از مشکلات سازمان‌هاي ايراني در تحليل اين مشکلات با دخالت دادن دو قيد زمان و مکان است.
در اين ميان، افق‌ها و زمينه‌هايي که به نوعي دغدغه‌ها و دلمشغولي‌هاي امروز مديريت در ايران است را مي‌توان به شرح زير برشمرد :
1-    طراحي و ارايه مدلهاي بومي مديريتي
2-    تبيين و ارايه ساختارهاي سازماني انعطاف‌پذير و سازگار با همه ويژگيها و مشخصات بومي و اجتماعي ايران
3-    ارايه مدلهاي کارآمد براي افزايش ضريب انطباق‌پذيري و سازگاري سازمان‌ها با محيط دايماً درحال تغيير امروز
4-    تبيين‌وارايه روشهاي کارآمد شناسايي وگزينش مديران ارشدبراي سازمان‌هاي‌ايراني (Head Hunting)

5-    طراحي مدل‌ها و روشهاي ارزيابي ميزان وفاداري و يا گريز از مرکز نيروي انساني
6-    ارايه مدلهاي کارآمد اندازه‌گيري عملکرد
7-    معرفي سيستم‌هاي مديريتي جامع و کارآمد
8-    تبيين مؤلفه‌هاي اصلي و مؤثر بر مديريت کارآمد
9-    ارايه مدل‌هاي سرآمدي سازماني، ويژه سازمان‌هاي ايراني
10- ارايه مدلهاي سرآمدي براي نيروي انساني شاغل در سازمان‌هاي ايراني
11- تبيين مدلها و روشهاي همکاري و تعامل با سازمان‌هاي بين‌المللي
12- ارايه مدلهايي براي ارتقاء توان مذاکره (Negation) در سازمان‌هاي ايراني
13- ارايه مدلهايي براي خود کنترلي نيروي انساني
14- چگونگي تسهيل کارهاي تيمي در سازمان‌هاي ايراني
دست همه فرهيختگان و انديشمندان ارزشمند کشورمان را که درجهت حل مسايل و معضلات مديريتي کشور تلاش مي‌کنند به گرمي مي‌فشاريم و توفيق روزافزون آنها را خواستاريم.
به اميد حصول به افق روشن در زمينه مديريت بنگاه‌هاي کسب و کار ايراني و تعالي و سرآمدي مستمر.

مقدمه مؤلف به مناسبت چاپ سوم کتاب
سازمان‌ها و مؤسسات، سرمايه ملي جوامع هستند.

رشد و اعتلاي بخش صنعت و خدمات کشور، بي‌شک يکي از مؤلفه‌هاي بسيار مهم و تعيين کننده در نيکبختي و غناي مادي و معنوي کشور عزيزمان ايران است. يکي از معيارهاي مهم براي رشد و توسعه يافتگي جوامع، ميزان نگراني، توجه و رسيدگي اين جوامع به سازمانها، مؤسسات و بنگاه‌هاي کسب و کار فعال در حوزه ملي است و اين رسيدگي و توجه، خود يعني ايجاد محيط مساعد کسب و کار براي رشد و شکوفايي اقتصادي.
اما، رشد و شکوفايي اقتصادي در شرايط پرتلاطم و پرخطر امروزي، موضوعي بسيار دشوار و سترگ در حوزه منافع ملي است که تنها با تدبير، علم، دانش و الگويابي و الگوگيري از نمونه‌هاي موفق حاصل مي‌آيد. در اين ميان، ارکان جوامع مدني امروز يعني دولت‌ها (بعنوان مظهر حاکميت ملي) و سازمان‌ها (بعنوان نهادهاي ملي)، دو اهرم بسيار مهم و تعيين کننده در بهروزي ملل جهان به شمار مي‌آيند. دو اهرمي که بي‌شک تعامل سازنده آنها را مي‌توان در قالب شاخص‌هايي مثل درآمد ملي، رشد صادرات و توان اقتصادي و عواملي از اين دست جستجو کرد. شاخص‌هايي که نه با تصادف و شانس که با تدبير و برنامه‌ريزي حاصل مي‌گردند.
در اين ميان، تدقيق و تعمق پيرامون دلايل و چرايي موفقيت کشورهاي جهان، بخصوص آنهايي که از نقطه‌نظر ويژگيهاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و پيشينه‌هاي تاريخي با ما شباهت‌هايي دارند، بسيار مفيد و مؤثر است. در اين مورد، بديهي است هيچ فرد صاحب اطلاع و منصفي نمي‌تواند ضرورت رشد و توسعه صنعتي و اقتصادي کشور را نديده بگيرد.
براي نيل به اين مهم، ايجاد ساختارهاي قوي و با ثبات که براساس نگرشها و رويکردهاي نظام‌مند پايه‌ريزي شده باشد بسيار مهم و ضروري است. و اين مهم امروزه در قالب سرآمدي و تعالي سازمان‌ها و بنگاه‌هاي کسب و کار بعنوان نهاد پايه‌اي براي رشد و اعتلا مدنظر قرار گرفته شده است.
موضوع سرآمدي سازماني آنقدر اهميت دارد، که ماحصل زحمات ناچيز نويسنده اين کتاب با استقبال بسيار زياد خوانندگان گرامي مواجه شد. و کتاب به دفعات تجديد چاپ شد. و اين خود نشاني از تمايل سازمان‌هاي ايراني به رشد و سرآمدي است. باشد، که همه ما با تمام توان در جهت حفظ سازمان‌ها و بنگاه‌هاي کسب و کار ايراني تلاش نمائيم.
در اينجا، لازم است از اقدام فرهنگي گروه صنعتي گلرنگ و شرکت *** که هزينه چاپ مجدد و توزيع رايگان چاپ سوم اين کتاب را تقبل کردند تشکر و قدرداني نمايم.
به اميد روزي كه جمله MADE IN IRAN گوياي كيفيت محصولات و خدمات كشور عزيزمان ايران باشد. انشاءالله
واژه های مرتبط: ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو



ثبت نظر شما

نام :

ایمیل :

نظر :



  • ایزو کارت چیست ؟
    با مزایای ایزو کارت آشنا شوید
  • ایزو چیست ؟
    سازمان جهانی استاندارد سازی
  • ایزو 9001
    استاندارد جهانی مدیریت کیفیت
  • ممیزی ایزو
    راهنمای نحوه ممیزی
  • شرکت گواهی دهنده ایزو
    معایب سیستم های سنتی اخذ ایزو
  • استاندارد محیط زیست
    ایزو 14001 : استاندارد جهانی محیط زیست
  • ممیزی ایزو
    روش اجرايي مميزي داخلي ایزو , استاندارد ایزو , پیاده سازی ایزو , روش اجرایی ایزو,
  • مستندات ایزو
    راهنمايي هاي براي تهيه مستندات سيستم مديريت كيفيت ایزو , گواهینامه ایزو , دستورالعمل ایزو , ایزو18001,
  • نظامنامه ایزو
    نظامنامه کيفيت ایزو , ایزو 9001, دانلود ایزو , پیاده سازی ایزو,
  • اخذ گواهینامه ایزو
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو
  • ایزو چیست؟
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو

آخرین مقالات


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا