استاندارد جدید ایزو برای عینک های آفتابی

با استاندارد جدید ایزو عینک های آفتابی دیگر فقط برای ظاهر زیبا نیستند!
شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که هنگام مواجه با  اشعه آفتاب از عینک آفتابی استفاده می کنید؟و یا چشمان خود را جمع کرده و به تشعشعات آن نگاه می کنید؟بسیاری از افراد به حفاظت از چشمانشان در برابر نور آفتاب برای جلوگیری از آب مروارید،کم سویی چشم و سرطان پوست اهمیت نمی دهند.
چنانچه از عینک آفتابی استفاده میکنید تا چه حد به ایمنی عینک خود اطمینان دارید؟چرا که اشعه ماوراء بنفش به راحتی و حتی در روزهای ابری هم به چشمان ما آسیب می رسانند،و اگر عینک های آفتابی ما استاندارد و ایمن نباشند نه تنها به ما کمک نمی کنند ،بلکه زیان بیشتری نیز میرسانند.بدین منظور ایزو دو استاندارد جدید برای کمک به صنعت عینک های آفتابی به منظور اطمینان از موثر بودن محصولات و کار آمد بودن انها منتشر کرده است.
کابردهای عمومی:
اولین استاندارد: ایزو1232-1:2013 ، به منظور حفاظت از چشم و صورت-عینک های آفتابی و پوشش های دیگر چشمی-بخش اول:استفاده عمومی از عینک های آفتابی.
این استانداردها چه کمکی به ما میکنند؟ استاندارد1232-1:2013 یکسری الزامات را فراهم می آورد که به موجب آن تولید کنندگان را ملزم به رعایت برخی موارد زیر می نماید:
1) چک کردن محصولات و کنترل تیز نبودن لبه های عینک که ممکن است موجب آسیب رساندن به مصرف کنندگان شود.
2) درجه حفاظت در برابر اشعه ماوراءبنفش در سطوح مختلف.
3) کنترل عدم اختلالات بینایی که مانع از تشخیص کاربران برای چراغ های راهنمایی می شود.
دومین استاندارد: ایزو 1232-2:2013، تجهیزات و حفاظت فردی- روش تست عینک های آفتابی- فراهم آوردن مشخصات و دستورالعمل های لازم به صنایع مرتبط هنگام تست تولیدات،به منظور ترتیب بازدهی و اطمینان از کارایی و قابلیت محصولات.



ثبت نظر شما

نام :

ایمیل :

نظر :



آخرین اخبار


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا