اهمیت آب: راهکارهای استاندارد در ایزو و مجلات

بدون شک آب ارزشمندترین منبع در زندگیمان بوده که برای بقا به آن نیازمندیم. با توجه به خطرات جهانی که در گردهمایی اقتصاد جهانی درسال 2013 مطرح شد، کارشناسان مساله بحران آب را یکی از بزرگترین خطرات جهان به حساب می آورند. میزان آب موجود ( یا کمبود آن) از لحاظ اهمیت در سلامت جهانی رتبه چهارم و از لحاظ تاثیرگذاری رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مساله آب انچنان از اهمیت بالایی برخوردار است که سازمان ملل سال 2013 را سال بین المللی همکاری با مسائل مربوط به آب نامید. هدف سازمان ملل از این نامگذاری بالا بردن سطح آگاهی مردم درخصوص همکاری و چالشهای مرتبط با مدیریت آب می باشد تا نیاز دسترسی به آب و به دنبال آن تخصیص بودجه و ارائه خدمات مربوطه افزایش یابد.

در اواسط سال 2013 که سال بین المللی همکاری با مسائل مربوط به آب نامگداری شده بود ، در پی نشست ایزو در ژوئیه/آگوست، راهکارهای ایزو در خصوص آب در سطح تجاری، مدیریت منابع، ارزیابی خطرات، مقیاس و زیرساختارها به طور تیتروار مطرح شد. همچنین این راهکارها نگاهی دارد به اینکه چگونه استانداردهای آب ایزو باعث سهولت در مدیریت زیست محیطی آب و افزایش دسترسی به آب می شود. این استانداردها کمک می کند تا میزان کمبود آب جبران شود و به اهداف توسعه ای هزاره در سطح بین المللی دست یابیم



ثبت نظر شما

نام :

ایمیل :

نظر :



آخرین اخبار


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا