نقش استانداردهای ایزو در غربالگری موفقیت آمیز سرطان سینه

شایع ترین نوع سرطان در بین زنان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه سرطان سینه می باشد.

تشخیص به موقع سرطان سینه بهترین راه مقابله با آن است. می توان به دو طریق آن را انجام داد- از راه معاینه دستی و از طریق ماموگرافی.

در ماموگرافی به کمک اشعه ایکس می توان تغییرات ناهنجار احتمالی را  در سینه دید. نتایج به دست آمده از ماموگرافی مستقیما به  کامپیوتری منتقل می شود و تبدیل به تصویری دیجیتال شده که برای بررسی بیشتر در اختیار رادیولوژیست قرار می گیرد. 

ایزو یک سری استاندارهای بین المللی جهت تقویت تصاویر دیجیتال ترتیب داده است. از بین آنها می توان به ویژه به ایزو 12052:2006 که با عنوان انفورماتیک سلامت شناخته شده است اشاره داشت.- تصویربرداری دیجیتال و مبادلات پزشکی (DICOM) که شامل روند کاری و مدیریت داده ها می شود.

به کمک این استاندارد می توان تصاویر دیجیتال و اطلاعات مربوطه را با دیگر تجهیزات  تصویربرداری پزشکی و سیستمهای IT که توسط افراد دیگری توضیع می شود مبادله و یا مدیریت نمود. بدون این استاندارد عملکرد یک بخش رادیولوژی مدرن به خوبی محقق نخواهد شد.

متن ترجمه شده بخشی ازآخرین اخبار ایزو در این لینک می باشد



ثبت نظر شما

نام :

ایمیل :

نظر :



آخرین اخبار


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا