اظهارنامه ارزیابی در EFQM قسمت سی ام


رويكرد:
تهيه ، تدارك و تأمين مكانيزم هاي عملياتي با هدف كاهش زمان و بالا بردن كيفيت كارهاي اجرائي و دستيابي به شاخص ها و معيارهاي معين در چارچوب آئين نامه هاي معاملات شركت در قالب برنامه هاي مصوب و قوانين جاري در مناقصات انجام مي گيرد.
اجراي صحيح پروژه ها و ا فزايش كيفيت در موارد مشاوره ،‌خريد ، نصب و اجراء صرفه جوئي در زمان اجراي طرح و كاهش هزينه ها عوامل مهمي در انتخاب سازندگان ، مشاوران و پيمانكاران محسوب مي گردد.
در مواقع بسيار ضروري و خاص(مانند محدوديت زمان اجرا ،فوريت اجراي طرح ،‌حساس بودن محل اجرا و كم هزينه بودن طرح …)شيوه اجراي طرح با رعايت اطلاع از كارآمدي پيمانكار طرح و رعايت ضوابط و مقررات و صرفه صلاح شركت ، اجراي طرح بصورت ترك تشريفات انجام مي گيرد.
و همجنين به دليل حساسيت هاي ويژه و تخصصي بودن تجهيزات ، در مناقصات خريد و كليد در دست از پيمانكاران ، سازندگان و تأمين كنندگان تعيين صلاحيت شده (توسط وزارت نيرو)استفاده مي گردد.
استقرار:
پياده كردن روشها و شيوه هاي اجرائي كارآمد در احداث پستها و خطوط انتقال نيازمند انتخاب مشاور،سازنده و پيمانكاران توانمند و داراي تجارب و تجهيزات كافي قدرتمند مي باشد. در اين راستا پس از انتخاب مشاور ،مدارك و اسناد مورد نياز براي اجراي طرح تهيه و با استفاده  از مكانيزم هاي ا جرائي و برگزاري مناقصات مربوطه (در چارچوب قوانين)انتخاب پيمانكار يا سازنده انجام مي شود در موارد خاص از جمله كار در محيط برقدار و يا عدم حضور پيمانكار در مناقصه (بدليل صعوبت كار)نياز به انتخاب مشاور،پيمانكار و سازنده بخصوصي مي باشد بهمين جهت مي بايستي اجراي كار به شركت خاصي واگذار گردد.با ذكر توضيحات مربوطه ، در چارچوب قوانين و مقررات و همچنين رعايت صرفه و صلاح شركت برق ، مجوزات مربوطه اخذ و كار به پيمانكار واگذار مي شود.
-روشهاي امتياز دهي فني(مناقصات سه پاكتي)براي انتخاب پيمانكاران توانمند نيز در كليه مناقصات انجام مي گيردمگر اينكه تشخيص داده شود كليه پيمانكاران شركت كننده از نظر كارآئي و امكانات در يك سطح قرار داشته باشند.
-انجام مناقصات به روش محدود نيز به دليل شرايط خاص كار انجام مي شود.
ارزيابي و بازنگري :
ارزيابي و بازنگري در روشهاي برگزاري مناقصات و انتخاب مشاور،پيمانكاران ، سازندگان و تأمين كنندگان تجهيزات با توجه به سوابق ارزنده قبلي و تجارب كسب شده از آنان و همچنين عملكرد شركتها در ساير برقهاي منطقه اي صورت مي گيرد . عملكرد شركتها در انجام به موقع تعهدات ، داشتن امكانات و توانمندي و همچنين دارا بودن كادر تخصصي و فني و ارائه خدمات پس از فروش و نصب  همواره مد نظر بخشهاي اجرائي مي باشد.
استفاده از فراخوان عمومي از طريق درج در جرائد در خصوص پيمانكاران اجرائي به منظور توان سنجي پيمانكاران در طرحهاي توسعه صورت گرفته است .
دعوت از پيمانكاران متناسب با توانمندي ، امكانات (رتبه بندي)و خاتمه كارهاي قبلي آنها صورت مي گيرد.
واژه های مرتبط: ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو



ثبت نظر شما

نام :

ایمیل :

نظر :



  • ایزو کارت چیست ؟
    با مزایای ایزو کارت آشنا شوید
  • ایزو چیست ؟
    سازمان جهانی استاندارد سازی
  • ایزو 9001
    استاندارد جهانی مدیریت کیفیت
  • ممیزی ایزو
    راهنمای نحوه ممیزی
  • شرکت گواهی دهنده ایزو
    معایب سیستم های سنتی اخذ ایزو
  • استاندارد محیط زیست
    ایزو 14001 : استاندارد جهانی محیط زیست
  • ممیزی ایزو
    روش اجرايي مميزي داخلي ایزو , استاندارد ایزو , پیاده سازی ایزو , روش اجرایی ایزو,
  • مستندات ایزو
    راهنمايي هاي براي تهيه مستندات سيستم مديريت كيفيت ایزو , گواهینامه ایزو , دستورالعمل ایزو , ایزو18001,
  • نظامنامه ایزو
    نظامنامه کيفيت ایزو , ایزو 9001, دانلود ایزو , پیاده سازی ایزو,
  • اخذ گواهینامه ایزو
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو
  • ایزو چیست؟
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو

آخرین مقالات


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا