اولین گام برای اخذ گواهینامه ایزو پیدا کردن گواهینامه مرتبط با نیاز ما و سفارش آن می باشد ، برای آشنایی بیشتر با این مرحله بر روی بخش راهنمای سفارش گواهینامه ایزو کلیک نمایید .
در روش سفارش اینترنتی 3 روش برای پیش پرداخت وجود دارد :
1- اگر در طی سفارش، گواهینامه گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب کنید این مرحله به صورت خود کار به مرحله بعد می رود
2- اگر در طی سفارش، گزینه پرداخت وجه را انتخاب کنید پس از آن که مدیر سایت اطلاعات پرداختی شما را مطابقت داد و پرداخت شما را تایید نمود به مرحله بعد می روید
3- اگر در طی سفارش، گزینه پس از عقد قرارداد را انتخاب کنید، بعد از امضای قرارداد و واریز وجه به مرحله بعد هدایت می شوید
پس از سفارش گواهینامه صفحه ای مشابه صفحه زیر مشاهده می کنید :
وضعیت سفارش در این بخش نمایش داده می شود
برای مشاهده اطلاعات بیشتر سفارش و امکانات پیش بینی شده در این بخش ( عکس بعدی ) بر روی نمایش کلیک کنید.
می توانید با کلیک بر روی این قسمت هزینه پیش پرداخت خود را واریز نمایید
شرح سفارش
در این بخش می توانید پیام های ما در رابطه با این سفارش را مشاهده کنید و به ما پیام بدهید ( عکس بعدی )
در این بخش می توانید پیامی مربوط به این سفارش برای ما ارسال کنید
در اینجا می توانید پیام های ما برای پیشبرد روند سفارش را مشاهده نمایید ( پیام فوق یک مثال می باشد برای که در آتن سفارش دهنده گزینه انتقال وجه را برای پرداخت انتخاب کرده است اما مبلغی که به صورت انتقال وجه انجام داده است کمتر از مبلغ فاکتور می باشد )
قرارداد : در تمامی روش های پرداخت در طی فرایند سفارش گواهینامه عقد قرارداد وجود دارد ، تفاوت روش ها تنها در زمان عقد قرارداد و سرعت به جریان افتادن روند صدور می باشد ، در پرداخت آنلاین و انتقال وجه که سرعت انتقال به فرایند صدور بیشتر است پیش پرداخت قبل از عقد قرارداد و در گزینه پس از عقد قرارداد همانطور که از نامش مشخص است پیش پرداخت پس از عقد قرارداد واریز می شود و در همان زمان هم وارد فرایند صدور می شود .
تکمیل فرم Application : از طرف ایزو کارت فرمی برای شما ارسال می شود که شامل ریز اطلاعات چارت سازمانی ، تعداد نیروی انسانی کل ، مشخصات مکتوب گواهینامه درخواستی و... می باشد .
ارسال Audit plan به کارفرما :Audit plan همان زمان بندی ممیزی می باشد که در طی آن به مدیران واحد های مورد نظر ممیز اطلاع داده می شود که در چه ساعتی در محل کار خود حاضر باشند و چه مدارک و اسنادی را همراه داشته باشند .
در پنل کاربری زمانی که که وضعیت سفارش بررسی مدارک است وقتی بر روی دکمه نمایش کلیک کنید صفحه ای مشابه صفحه زیر نمایش داده می شود :
این تصویر به ما می گوید مرحله پیش پرداخت تکمیل و تایید شده است ( سبز رنگ ) و ما در حال تکمیل مرحله بررسی مدارک هستیم . با کلیک بر روی دکمه توضیحات سفارش می توانیم توضیحات ایزو کارت برای عبور از این مرحله ( عکس بعدی ) را مشاهده کنیم.
در این تصویر مشاهده می کنیم که ایزوکارت پیامی به سفارش دهنده مبنی بر ارسال مدارک ارسال کرده است
بر اساس برنامه ممیزی ارائه شده ممیزی صورت می گیرد.
گزارش مکتوب ممیزی به کارفرما ارائه می شود و در صورت وجود عدم انتطباق های سیستم با الزامات استاندارد به اطلاع وی می رسد.
در صورت وجود عدم انتطباق سازمان با استاندارد کارفرما اقدام به منطبق ساختن موارد اعلام شده با الزامات گواهینامه می کند و مستندات آن را به ایزو کارت ارائه می کند.
پس از آن که کارفرما مستندات رفع عدم انطباق ها را ارائه کرد گواهی نامه تایید مطابقت سازمان خود با استاندارد در خواستی را در یافت می نماید.
در این تصویر ایزو کارت به کارفرما اعلام کرده است که طبق Audit plan ممیز در چه زمانی در محل حاضر خواهد بود . (زمانی وضعیت سفارش شما در حالت ممیزی می باشد و بر روی دکمه نمایش کلیک کنید صفحه ای مشابه عکس بالا مشاهده خواهید کرد .)
زمان دریافت گوهینامه به مدت 15 روز کاری بعد از آن دریافت تاییدیه عدم انطباق سازمان با استاندارد مربوطه می باشد. پس از طی این زمان :
اقدام به تسویه حساب سفارش خود در سایت می کنید و رسید آن را دریافت می نمایید
گواهینامه خود را از ایزو کارت دریافت می نمایید
زمانی که به پنل کاربری خود می روید صفحه ای مشابه صفجه زیر را می بینید :
نشان دنده وضعیت می باشد که در حالت تسویه می باشد .
برای مشاهده اطلاعات بیشتر سفارش و امکانات پیش بینی شده در این بخش ( عکس بعدی ) بر روی نمایش کلیک کنید
در این بخش همچون مرحله پیش پرداخت گزینه جدیدی را مشاهده می کنیم که این بار برای تسویه حساب سفارش است.
پس از کلیک بر روی دکمه نمایش در بخش توضیحات سفارش چنین صفحه ای وجود دارد که در آن می توان پیام مربوط به سفارش را مشاهده کرد و برای مدیر پیام ارسال کرد ، همانطور که در این صفحه مشاهده می کنید در مرحله تسویه مدیر پیامی با این مضمون که گواهینامه در حال صدور می باشد لطفا نسبت به تسویه حساب اقدام فرمایید نوشته شده است .
این گزینه هم مربوط به همان صفحه در مرحله صدور می باشد و ایزو کارت پیامی مبنی بر ارسال گواهینامه به آدرس مشتری ارسال کرده است .
نهایتا تا 5 روز پس از دریافت گواهینامه نام سازمان شما و شماره سریال گواهینامه ای که دریافت نموده اید در وب سایت مرجع اعتبار بخشی* شما ثبت می گردد و شما می توانید آن را مشاهده نمایید .
*مرجع اعتبار بخشی : ارگانی می باشد که گواهی دهنده را کنترل کرده و اعتبار گواهینامه آن را تضمین می نماید