مقالات


برنامه ریزی استراتژیک ایزو 1

تعريف استراتژي
چرا برنامه‌ريزي را استراتژيك مي نامند
تعريف انتخاب استراتژي

مديريت استراتژيك چيست ؟
مديريت استراتژيك عبارت است از :
مديريت، هدايت و كنترل سازمان به‌نحوي كه بتواند واكنش مناسب و سريع در برابرتغييرات محيط دروني و بروني سازمان نشان داده و درشرايط ايده‌آل تغييردهنده  محيط دروني و يا بروني باشد
مديريت استراتژيك: از 1)تدوين ، 2)اجراء و 3)ارزشيابي استراتژيها تشكيل شده است

ادامه مطلب

مهندسی پروژه ایزو

primavera  project planner (P3)            

مراحل برنامه ريزي و هدايت پروژه

برنامه ريزي پروژه

مهندسي پروژه

مديريت پروژه

كنترل پروژه

تشريح روند انتقال داده ها به نرم افزار

ادامه مطلب

برنامه ریزی استراتژیک ایزو

تبيين بيانيه ماموريت سازمان 
رسالت  (Mission ) چيست ؟
فلسفه وجودي سازمان ( چرائي )  را رسالت سازمان مي نامند هر سازمان در پاسخ به يك سري نياز ايجاد ميشود و هدف آن رفع آن نياز مي باشد بنابراين قبل از هر اقدام بايد مشخص شود كه چه نيازهائي منجر به تشكيل سازمان گرديده است .

ادامه مطلب

اصول مديريت عمومي ایزو

يک مهندس در دوره عمر حرفه اي خود، درهر رده اي از سازمان، تا اندازه اي به دانش مديريت نياز دارد و بدون چنين دانشي در بهره برداري کامل از توانائيهاي خود ناکام مي ماند.
امروزه حداقل داشن مديريتي براي عملکرد بهتر و ارتباط موثرتر مهندسان در سازمانها از ضروريات است.
مديريت مهندسي جهت آموزش مهارتهاي مديريتي به مهندسان طراحي شده است.

ادامه مطلب

مدیریت استراتژیک ایزو 1

در تجزيه و تحليل موردي سياست بازرگاني وضع داخلي و خارجي سازمان شرح داده مي‏شود و دربارة مأموريت ، استراتژي‌‏ها ، هدف‏هاي بلند مدت و سياست‏ها مسأله‏هايي مطرح مي‏گردد.
بايد تجزيه و تحليل موردي و ارائه آن را به عنوان يك محصول مورد توجه قرار داد به‏گونه‏اي كه يك مزيت رقابتي آن را از تجزيه و تحليل موردي ساير دانشجويان متمايز و ممتاز نمايد.
بايد مدت‏ها پيش از زمان ارائه مطلب آماده بود تا وقت كافي براي انديشيدن و تمرين وجود داشته باشد. مسامحه و تعلل جايز نيست.

ادامه مطلب

تعريف سيستم اطلاعات مديريت(MIS)

تعريف سيستم اطلاعات مديريت(MIS): 
سيستمي است كه جمع آوري، كنترل و پالايش داده هاي مورد نياز سازمان را بر عهده داشته و با به كارگيري روش هاي مناسب هر سازمان ، اطلاعات پالايش شده را به منظور تصميم ، برنامه ريزي و كنترل كليه فرايندها در اختيار سطوح مختلف مديران قرار مي دهد را سيستم اطلا عات مديريت (MIS) مي نامند. 
MIS طرحي است كه با تفكيك سيستمها و رو ش هاي موجود در هر سازمان به دو گروه زيرتقسيم ميكند : 
1. پشتيباني : شامل سيستمهاي مالي ، اداري،پرسنلي، بازرگاني .... 
2. عملياتي : شامل سيستمهاي توليد ، خدمات ، مهندسي ...... 
عوامل مورد بررسي جهت رفع محدوديتها سازمان و افزايش راندمان : 

ادامه مطلب

برنامه چشم انداز ایزو

الف – برنامه چشم انداز 20 ساله كشور
در برنامه چشم انداز 20 ساله (1404) جمهوري اسلامي ايران مطرح شده است كه « با اتكال به قدرت لايزال الهي و در پرتو ايمان و عزم ملي و كوشش برنامه‌ريزي شده و مدبرانه جمعي و در مسير تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسي، در چشم انداز بيست ساله،
ايران كشوري است توسعه يافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه، با هويت اسلامي و انقلابي، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بين‌الملل.

ادامه مطلب

گام های موفقیت از دیدگاه ایزو


گام های موفقیت
از صحبت های منفی پشت سر همکارانتان پرهیز کنید.

اگر شما بدگویی کنید همکارانتان به شما اعتماد نمی کنند.

تنها راجع به کسب و کارتان صحبت کنید.
گام های موفقیت
سعی کنید با کسانی که توانایی های شما را به چالش می کشند کار کنید.
در این صورت شما طی یک سال بیشتر از 4 سال تحصیلی خواهید آموخت.

ادامه مطلب

کایزن - ایزو

کایزن
شنبه ۱۷ دي ۱۳۸۴
كايزن چيست ؟
كايزن تركيبي دو كلمه اي از يك مفهوم ژاپني است كه تعريف آن تغيير به سمت بهتر شدن يا بهبود مستمر و تدريجي است. در واقع كايزن بر اين فلسفه استوار است كه براي ايجاد بهبود در سازمان ها لازم نيست به دنبال تغييرات انفجاري يا ناگهاني باشيم ، بلكه هر نوع بهبود يا اصلاح به شرط آنكه پيوسته و مداوم باشد، ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد. 
KAI + ZEN = KAIZEN 
بهبود مستمر و تدريجي با بهره گيري از مشاركت كاركنان 

ادامه مطلب

سمينار آموزشی E.R.P

سمينار آموزشی E.R.P
ارائه دهنده : شرکت ***
فهرست مطالب
تعريف E.R.P

معرفی سيستمهای اطلاعاتی و بيان تفاوتهای سيستمهای اطلاعاتی و ERP
ٍE.R.P چيست 
معرفی سيستمهای توليد و بيان جايگاه E.R.P در سيستمهای توليدی
ساختار E.R.P

ادامه مطلب

مدیریت استراتژیک ایزو

مقدمه
تجزيه و تحليل موردي
تجزيه و تحليل موردي در سياست‏هاي بازرگاني
در تجزيه و تحليل موردي سياست بازرگاني وضع داخلي و خارجي سازمان شرح داده مي‏شود و دربارة مأموريت ، استراتژي‌‏ها ، هدف‏هاي بلند مدت و سياست‏ها مسأله‏هايي مطرح مي‏گردد.
مراحلي كه در تجزيه و تحليل موردي جامع و كتبي بايد انجام داد :

ادامه مطلب

فعاليتهاي نگهداري و تعميرات ایزو

فعاليتهاي نگهداري و تعميرات انواع تجهيزات موجود در هر واحد توليدي و خدماتي مي‌بايست در چهارچوب يك نظام كامل، جامع و مناسب كه به صورت نرم‌افزار و يا مدون توسط كارشناسان و صاحب‌نظران طراحي سيستم و سيستم‌دهي تهيه شده است، به مرحله اجرا درآيد تا ضمن اعمال كنترل بر تأمين منابع مورد نياز از منافع و مزاياي مستقيم و غيرمستقيم كه از پياده‌سازي آن سيستم عايد مي‌شود، صاحبان صنايع و مالكين تجهيزات بهره‌مند شوند. سيستم نگهداري و تعميرات پيشگيرانه (PM/ Preventive Maintenance. sys) و سيستم تعميرات پيش‌بيني (PDM/ Predictive Maint. sys) از رايج‌ترين انواع سيستمهاي نگهداري و تعميرات مي‌باشند كه پس از طراحي معمولاً براساس نظر و تصميم كارشناسان و متوليان امور نگهداري و تعميرات، با توجه به توان فني و مهندسي و منابع موجود، نوع سرويس و اهميت دستگاه و برنامه‌هاي كلان مديريت، انتخاب و پياده‌سازي مي‌شوند ضمن اينكه سيستم پيشرفته (CBM/ Condition Based Maintenance. sys) عملاً شكلي تلفيقي و بهينه‌سازي شده از سيستمهاي اخيرالذكر مي‌باشد كه در مجموع جنبه‌هاي اقتصادي امور نگهداري و تعميرات (به صورت كنترل و دقيق مؤلفه‌هاي هزينه‌ساز مرتبط با اقتصاد تعميرات) و نهايتاً تعديل قيمت تمام شده محصول را در قالبي آگاهانه مورد توجه قرار مي‌دهد. مفاهيم CBM و PDM نسبت به همديگر نزديك هستند ولي توجه داشته باشيم كه در CBM به صرف انجام آزمايشات ابزاري (Instrumental Testing) و به اجرا در آوردن فعاليتهاي بازرسي فني (Technical Inspection) و كسب اطلاع از وضعيت موجود قابليت و كارايي قطعات و تجهيزات كه در اثر پياده‌سازي PDM معين مي‌گردد، بلافاصله راجع به توقف و يا ادامه كار، تجهيز دستگاه مورد تصميم‌گيري نمي‌شود بلكه به طور واقع‌بينانامه با توجه به همه جوانب و عوامل و تحليل فاكتورهاي مهم ديگر و جمع‌بندي اطلاعات به دست آمده تصميم‌گيري نهايي صورت مي‌گيرد.

 

ادامه مطلب

فرایند تحلیل سلسله مراتبی

AHP

فرایند تحلیل سلسله مراتبی

پیشگفتار

   یکی از کارآمد ترین تکنیک های تصمیم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی (Analytical Hierarchy process-AHP) که اولین بار توسط توماس ال ساعتی در 1980 مطرح شد . که بر اساس مقایسه های زوجی بنا نهاده شده و امکان بررسی سناریوهای مختلف را به مدیران می دهد .

انواع حالت های تصمیم گیری

اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی

اصل 1. شرط معکوسی  (Reciprocal Condition)

اصل 2. همگنی           (Homogeneity)

اصل 3. وابستگی          (Dependency)

اصل 4. انتظارات        (Expectation)

ادامه مطلب

ایزوEFQM

مفاهيم بنيادين سرآمدي در مدل EFQM

نتيجه گرايي.
مشتري مداري
 رهبري و ثبات در مقاصد
مديريت مبتني بر فرآيندها و واقعيت‌ها
توسعه و مشاركت كاركنان
يادگيري، نوآوري و بهبود مستمر
توسعه شراكت‌ها
مسؤوليت اجتماعي شركت

ادامه مطلب

الگوبرداري ایزو

الگوبرداري
Benchmarking
مزاياي الگو يابي
شناسايي عوامل موفقيت اصلي وكاركردهاي كليدي مجموعه
شناخت و مستند سازي فرآيندها و تجزيه و تحليل آنها

ادامه مطلب

تعريف ومراحل استقرار BSC

رويکرد نوين استفاده از گروههاي کار و فعاليت ،  به   شرکتها  کمک  مي کند  تا  تواناييهاي متفاوت لازمه براي تکميل هر گروه فعاليت را تعريف و مشخص سازند ، همچنين فعاليتهاي هسته اي BSC را مشخص مي سازد؛ اين فعاليتها  مسئول بلوکهاي ساختماني اساسي BSC هستند و از فعاليتهاي پشتيبان طرح، مستقل وبي نياز هستند و مستقل عمل مي کنند.فعاليتهاي پشتيبان، بطور کل ،  بسته  به  زمان ،  پيچيدگي و بودجه اي طرح تغيير ميکند. بنابر اين تقسيم بندي دو شاخه اي نشان مي دهد که محور عمودي شامل فعاليتهايي با عملکرد تقاطعي است که بايد توسط  افراد با تواناييهاي متفاوت در هز فاز اجرا شود. علاوه بر آن، اين شاخه بندي به نوعي هماهنگي قوي در عملکرد دروني منجر مي گردد که به نظر مي رسد با دستيابي به نتايج قابل انتظار از پروژه، همبستگي و وابستگي مفيد داشته باشد.فازهاي انتخابي، به تشکيل گروههاي فعاليتهايي منجر مي شود  که  در  جزئيات  به   اندازه اي دقيق پيش مي روند که تمام اطلاعات value-addedرا با  هم  تلفيق مي کنند و يکي  مي سازند  در حاليکه  با عموميت  بخشي  که  ما  پيشنهاد  و ارائه مي کنيم، موافق و هم داستان نيستند. بين فازهاي  متوالي   پيشنهادي  هيچ  وابستگي دروني وجود ندارد، در حاليکه نتايج فازهاي قبلي در فازهاي  بعدي  ،  بازبيني   يا جايگزين نشده اند. براي افزايش بيشتر استقلال و عدم وابستگي بين  فازها ، پيشنهاد مي شود که هر فاز با گزارشي قابل تحويل به پايان برسد و کميته مديريت پروژه بر آن گزارش التزام و تعهد داشته باشد.

ادامه مطلب

مقاومت در برابر تغييرات ایزو

در جهت کاستن مقاومت در برابر تغييرات،  تشکيل  يک  مديريت  بالا  که  مديران  کليدي را تشويق و محرکي باشد برايشان براي اجرا کردنBSC و توسعه  مکانيزم روابط با کارکنان که آنها بتوانند اين نوع سيستم و پيشرفت  را  درک  کنند  و  اجرا کنند و قابليت هاي خود را افزايش دهند و اين روش  با  سيستمي  که کارکنان در آن  گفتگو و فروش شرکت نمي کنند مقايسه شده است. به همين دليل در ابتداي اين پروژه معرفي و آشنايي بايد در برنامه  کاري  گنجانده  شود.  همچنين  در اين طرح  بايد به سوالات کارکنان منتخب از تمام قسمتهاي   سازمان    در جهت روشن  شدن  مسئله و انتشار آن در تمام سازمان و مشارکت در طرحها و فوايد سيستم  پاسخ داده شود. همچنين در اين فاز، همه افراد تيم در طرحها و موفقيتهايBSC مسئول هستند.

ادامه مطلب

SWFMEA

متدهاي تجزيه و تحليل خطا و آثار ناشي از آن اولين بار در زمان بعد از جنگ جهاني دوم براي سيستم‌هاي مكانيكي و الكتريكي بكار مي‌رفت و آنزمان هنوز سيستم‌هاي نرم افزاري در مغازه‌ها يافت نمي‌شدند. استانداردهاي معمول و خط‌مشي‌هاي امروزي هم حتي مشكلات و خطاهاي موجود در نرم افزارها را بسيار بطور خلاصه بررسي مي‌كنند و همچنين عنوان مي‌دارند كه اين موضوع فقط براي برخي موارد جوابگو و قابل توسعه است. هنوز هيچ راهكار استاندارد جهت ناكارآمدي‌هايي كه توسط خطاهاي سيستم و اثرات مربوط به آنها در FMEA پديد مي‌آيد منتشر نشده است . 
FMEA / FMECA عمومي در استاندارد IEC60812 تعريف شده است. نسخة اصلي و كامل آن مربوط به سال 1985 مي‌شود 2 IECT561/WG البته بر روي نسخة ويرايش شدة آن كار مي‌كنند نسخة پيش نويس كميتة كاري (CD) بين اعضاي كميته در بهار 2001 پخش شد. 
FMEA / FMECA عمومي در IEC 60812 با تمامي خط مشي‌هايي كه در قسمت قبل توضيح داده شد به خوبي سازگار است. اين استاندارد نقطة خوبي براي استاندارد نرم افزاري FMEA حساب مي‌شود. بسته به اهداف و سطوح مختلف اين استاندارد با تمامي نيازهاي ما به صورت كامل قابل تنظيم است. در اين قسمت تمامي موارد و ساختارهاي FMEA گنجانده نشده است در عوض قسمتي از ان كه با حلات خطاي سيستم‌هاي كاربردي اتوماسيون نرم افزاري مربوط است مطرح شده است . 
براي بررسي FMEA براي سيستم‌هاي نرم افزاري اتوماسيون بايد هم قسمت سخت افزاري و هم نرم افزاري را كنترل نمود اما براي آنكه بيشتر به مطلب پرداخته شود فقط قسمت نرم افزاري آن مورد بررسي قرار مي‌گيرد. 

ادامه مطلب

جايگاه FMEA در نظام مديريت كيفيت

هدف سمينار
مقدمه
جايگاهFMEA در نظام مديريت كيفيت.
شرايط و بسترهاي لازم براي كاربرد تكنيك FMEA
توضيحاتي براي آشنايي روش
بررسي آماري از تهيه مستندات FMEA در صنايع ايراني.
بسترهاي كنوني جامعه صنعتي ما در تهيه مدارك FMEA
راهكار عملياتي براي برون رفت از وضعيت موجود

ادامه مطلب

FMEA

FMEA يک اقدام کنشي است نه واکنشي ، يعني اقدامي قبل از وقوع است نه يک تمرين بعد از آشکار شدن مشکلات. 
DFMEA
PFMEA 
SFMEA 
تاثير FMEA بر نرخ خرابي محصولات :
اجراي SFMEA و DFMEA موجب کاهش نرخ خرابي در دوره عمر مفيد و شکستهاي محتمل در زمان فرسودگي را به تعويق مي اندازد و فرايند طراحي را با کاهش ميزان ريسک استحکام مي بخشد.
اجراي PFMEA فرايند ساخت و توليد را با کاهش ريسک خرابي استحکام بخشيده و نرخ خرابي محصول را در دوره عمر آغازين محصول کاهش ميدهد

ادامه مطلب


  • ایزو کارت چیست ؟
    با مزایای ایزو کارت آشنا شوید
  • ایزو چیست ؟
    سازمان جهانی استاندارد سازی
  • ایزو 9001
    استاندارد جهانی مدیریت کیفیت
  • ممیزی ایزو
    راهنمای نحوه ممیزی
  • شرکت گواهی دهنده ایزو
    معایب سیستم های سنتی اخذ ایزو
  • استاندارد محیط زیست
    ایزو 14001 : استاندارد جهانی محیط زیست
  • ممیزی ایزو
    روش اجرايي مميزي داخلي ایزو , استاندارد ایزو , پیاده سازی ایزو , روش اجرایی ایزو,
  • مستندات ایزو
    راهنمايي هاي براي تهيه مستندات سيستم مديريت كيفيت ایزو , گواهینامه ایزو , دستورالعمل ایزو , ایزو18001,
  • نظامنامه ایزو
    نظامنامه کيفيت ایزو , ایزو 9001, دانلود ایزو , پیاده سازی ایزو,
  • اخذ گواهینامه ایزو
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو
  • ایزو چیست؟
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو

آخرین مقالات


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا